Kuinka paljon tarvitset lainaa?

Usein kysyttyjä kysymyksiä ja vastauksia

Mikäli et löydä vastausta kysymykseesi, asiakaspalvelumme auttaa sinua kaikissa laina-asioihin liittyvissä kysymyksissä.

Yleisimmin kysyttyä

Miten haen lainaa?

Lainan hakeminen Easycreditiltä käy helposti ja nopeasti nettilomakkeella. Hakemuksen täytettyäsi sinun on tunnistauduttava sivuillamme mobiilivarmenteen tai pankkitunnusten avulla. Saat sen jälkeen lainapäätöksen saman tien, ja maksamme rahat tilillesi aukioloaikojen puitteissa jopa minuuttien sisällä. 

Miten näen omat tietoni?

Easycreditin Omat sivut -palvelusta näet omat tietosi ja viimeisimmän laskusi. Omilla sivuilla voit myös muuttaa esimerkiksi haluamaasi laskutustapaa sähköpostilaskusta paperilaskuksi. Jos haluat päivittää tietojasi tai kysyä lainastasi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme chatissa, sähköpostitse tai puhelimitse.

Miten saan yhteyden asiakaspalveluun?

Saat yhteyden asiakaspalveluumme puhelimitse, sähköpostitse, chat-palvelun kautta tai jättämällä viestin nettisivuillamme. Palvelemme sinua arkisin kello 9–20 ja lauantaisin kello 10–18. Sunnuntaisin asiakaspalvelumme on suljettu, mutta lainahakemuksen tekeminen onnistuu siitä huolimatta. Käsittelemme sunnuntaisin ja ilta-aikaan saapuneet lainahakemukset seuraavana päivänä.

Mitkä ovat Easycredit-lainan kustannukset?

Easycredit-lainan hinta muodostuu avausmaksusta ja lainan korosta. Kuukausikorko on 1,85–2,99 prosenttia riippuen lainan määrästä ja laina-ajasta. Näet eri lainasummien kokonaiskustannukset myös etusivun lainalaskurista.

Milloin on laskun eräpäivä?

Laskun eräpäivä on aina kuukauden 28. päivä. 

Lainahakemus

Kuka voi hakea lainaa?

Easycredit-lainaa voi hakea 20–70-vuotias luottokelpoinen henkilö. Lainahakemuksen täyttäminen edellyttää sähköistä tunnistautumista verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Emme myönnä lainaa henkilöille, joilla on luottotiedoissaan maksuhäiriömerkintä.

Onko lainan hakeminen ilmaista?

Voit aina hakea lainaa ilmaiseksi. Myönteinen lainapäätös Easycreditiltä sisältää kuitenkin luoton avausmaksun.

Kuinka paljon voin saada lainaa?

Voit hakea Easycreditiltä 100–5000 euroa lainaa. Lainasi takaisinmaksuaika määräytyy lainaamasi summan mukaan. Teemme jokaisella hakijalle henkilökohtaisen luottopäätöksen lainahakemuksen pohjalta.

Milloin voin tehdä lainahakemuksen?

Lainapalvelumme on avoinna ympäri vuorokauden ja voit jättää hakemuksesi milloin tahansa. Lainahakemuksia käsitellään ja lainoja maksetaan arkisin kello 9–20 ja lauantaisin kello 10–18 välisenä aikana.

Milloin saan lainapäätöksen?

Saat alustavan lainapäätöksen heti lainahakemuksen yhteydessä, kun olet suorittanut sähköisen tunnistautumisen verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Lopullisen lainapäätöksen saat tekstiviestillä.

Kuinka nopeasti laina maksetaan tililleni?

Maksamme hyväksytyn lainan 15 minuutissa tilillesi asiakaspalvelun aukioloaikoina. Osuuspankin, Nordean, Danske Bankin, Säästöpankin ja Aktian tilille rahat siirtyvät heti. S-Pankin ja muiden pankkien tilille arkisin ennen klo 15 myönnetyt lainat siirtyvät muutaman tunnin kuluessa ja muutoin seuraavana arkiaamuna.

Voinko saada luottoa yritykselle?

Myönnämme vakuudettomia lainoja vain yksityishenkilöille. Näin ollen Easycredit-lainaa ei myönnetä yritykselle.

Onko pankkitunnuksilla tunnistautuminen pakollista?

Suomen lain mukaan luotonantajan on luotettavasti tunnistettava asiakkaansa. Käytämme sähköiseen tunnistautumiseen Tupas-tunnistuspalvelua ja mobiilivarmennetta.

Voinko tehdä lainahakemuksen ilman verkkopankkitunnuksia?

Jos sinulla ei ole verkkopankkitunnuksia, voit tehdä lainmukaisen luotettavan tunnistautumisen myös mobiilivarmenteella. Mobiilivarmenteen voit ottaa käyttöösi oman operaattorisi kautta.

Voinko tehdä hakemuksen, vaikka liittymäni on prepaid tai salainen?

Kyllä voit. Varmennamme hakijan henkilöllisyyden ensisijaisesti sähköisellä tunnistautumisella, jolloin hakija tunnistautuu verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Mitä liitteitä tarvitsen hakemusta varten?

Hakemusta varten sinun ei tarvitse lähettää meille mitään liitteitä. Tarvitset vain tietokoneen tai puhelimen, nettiyhteyden ja verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenteen.

Miksi en saanut lainaa?

Yleisimmät syyt lainahakemuksen hylkäämiseen ovat avoin laina yrityksellemme, voimassaoleva maksuhäiriömerkintä tai puutteelliset osoitetiedot. Oma riskiarviomme voi myös estää lainahakemuksen hyväksymisen. Teemme jokaiselle hakijalle henkilökohtaisen luottoarvion, jonka perusteella annamme päätöksen hakemukseen.

Easycreditin rinnakkaispalvelu Credigo myöntää 100–2500 euron vakuudettomia luottoja. Voit halutessasi tehdä lainahakemuksen myös Credigolle. 

Laskutus ja takaisinmaksu

Miten saan laskut?

Lähetämme laskut sähköpostitse antamaasi sähköpostiosoitteeseen hyvissä ajoin ennen eräpäivää, joka on aina kuukauden 28. päivä. Jos et jostain syystä ole saanut laskua, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Mikäli haluat laskun paperikirjeenä kotiin, voit kirjautua omille asiakassivuillesi ja valita siellä laskutustavaksi paperilaskun. Emme peri paperilaskun lähettämisestä lisämaksuja.

Maksoin laskun tänään, milloin suoritus näkyy teillä?

Tavallisesti maksun kirjautuminen vie 2–4 pankkipäivää. Lähetämme sähköpostiisi vahvistuksen, kun maksu on kirjautunut meille.

Miten varmistan, että laskuni on maksettu?

Lähetämme jokaisesta erämaksusta vahvistusviestin sähköpostitse, kun suoritus on kirjautunut järjestelmäämme. Maksettuasi lainan kokonaisuudessaan takaisin saat vahvistuksen tekstiviestitse.

Mitä tapahtuu, jos en maksa laskua ajoissa?

Jos lainan takaisinmaksua ei suoriteta ajallaan, lähetämme 14 vuorokauden kuluessa maksumuistutuksen. Veloitamme maksumuistutuksesta 5 euroa. Jos sinulla on vaikeuksia maksaa lasku, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Olen kadottanut laskun, mistä saan maksutiedot?

Saat maksutiedot ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. Näet viimeisimmän laskusi myös Omat sivut -palvelussa nettisivuillamme.

Voinko maksaa lainan takaisin suunniteltua nopeammin?

Voit halutessasi maksaa lainan takaisin suuremmissa erissä tai jopa kokonaisuudessaan sovittua maksuaikataulua nopeammin. Mikäli haluat maksaa lainasi pois kokonaisuudessaan, pyydä tarkka maksusumma asiakaspalvelustamme. Mikäli avoimia laskuja ei ole ja teet maksusuorituksen, maksu kirjautuu suoraan pääomaan. Normaali kuukausierän lasku muodostuu silti aina kuukauden 14. päivä.

Haluan tietää velkasaldoni, mistä löydän sen?

Näet jokaisesta laskusta ajankohtaisen velkasaldosi eräpäivään saakka. Viimeisin laskusi on aina nähtävillä Omat sivut -palvelussa. Voit myös tiedustella asiakaspalvelusta velkasaldoasi.

Olen muuttanut, tulevatko laskut heti uuteen osoitteeseen?

Osoitteesi ei päivity automaattisesti muuton yhteydessä. Voit tehdä meille osoitteenmuutoksen sähköpostitse heti, kun tiedät muutosta.

Muita kysymyksiä

Mistä näen yleiset lainaehdot?

Lainaa ottaessasi sitoudut yleisiin lainaehtoihin, jotka ovat luettavissa nettisivuillamme. 

Mikä on todellinen vuosikorko?

Easycreditin todellinen vuosikorko on lainasummasta riippuen 46,69–49,77 prosenttia. Todellinen vuosikorko on tarkoitettu helpottamaan rahoitustuotteiden kulujen vertailua. Vuosikorko kuvaa todellista vuotuista korkoprosenttia, joka muodostuu luotosta aiheutuneista koroista ja kuluista.

Mitä SECCI tarkoittaa?

SECCI tarkoittaa yleisiä vakiomuotoisia eurooppalaisia kuluttajaluottotietoja. Ne antavat kuluttajalle selkeän tavan vertailla eri luottojen kustannuksia. 

Mihin henkilötietoja käytetään?

Asiakastietoja käytetään ainoastaan yrityksemme omaan asiakastiedotukseen. Emme luovuta tietoja asiakkaista ulkopuolisille tahoille.

Onko lainapalvelu luotettava?

Kyllä on. Meillä on käytössämme vahvat turvajärjestelmät ja salausmenetelmät. Käytämme vain luotettaviksi todettuja yhteistyökumppaneita ja vaadimme myös heiltä korkeaa tietoturvatasoa. Lainan hakeminen vaatii aina henkilökohtaiset pankkitunnukset ja tunnistautumisen.

Miten saan itselleni lainakiellon?

Lainakieltoa varten tulee lähettää postitse vapaamuotoinen asiakirja, josta käy ilmi, että haluat lainakiellon. Asiakirjasta on löydyttävä tahdonilmauksen lisäksi koko nimesi, henkilötunnuksesi ja allekirjoituksesi. Kirje lähetetään osoitteeseen Bulevardi 14 A, 00120 Helsinki. Voit toimittaa asiakirjan skannattuna tai kuvatiedostona myös sähköpostiin liitteenä.

Tarvitsenko vakuuksia tai takauksen lainalleni?

Easycredit tarjoaa vakuudetonta kulutusluottoa, jonka hakemiseksi et tarvitse vakuuksia tai takaajia. Lainan hakeminen käy helposti ja nopeasti.

Eikö kysymykseen löytynyt vastausta?

Lähetä kysymyksesi meille alla olevalla lomakkeella ja saat vastauksen yhden työpäivän kuluessa. Kiireellisissä asioissa voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme puhelimitse.

 

Asiakaspalvelu

Etkö löytänyt vastausta kysymykseesi?

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

09 3158 5983
asiakaspalvelu@easycredit.fi
Bulevardi 14, 00120 Helsinki

Aukioloajat

Aukioloajat

Arkisin kello 9.00–20.00
Lauantaisin kello 10.00–18.00
Sunnuntaisin suljettu

Käsittelemme hakemustanne.
Odottakaa hetki...