Kuinka paljon tarvitset lainaa?

  • Lainasumma:
  • Kuukausierä:

Usein kysyttyjä kysymyksiä ja vastauksia

Mikäli et löydä vastausta kysymykseesi, asiakaspalvelumme auttaa sinua kaikissa laina-asioihin liittyvissä kysymyksissä.

Yleisimmin kysyttyä

Miten näen omat tietoni?

Easycreditin Omat sivut -palvelusta näet omat tietosi sekä viimeisimmän laskun. Jos haluat päivittää tietojasi tai kysyä lainastasi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme chatissa, sähköpostitse tai puhelimitse.

Kuinka saan yhteyden asiakaspalveluun?

Saat yhteyden asiakaspalveluumme puhelimitse, sähköpostitse, chat-palvelun kautta tai jättämällä viestin nettisivuillamme.

Milloin on laskun eräpäivä?

Laskun eräpäivä on aina kuukauden 28. päivä. 

Mitkä ovat lainan kustannukset?

Lainan kokonaiskustannukset muodostuvat avausmaksusta ja lainakorosta. Kuukausikorko on 1,85 - 2,99 %, riippuen lainan määrästä ja laina-ajasta. Näet jokaisen lainan kokonaiskustannukset etusivun lainalaskurista.

Lainahakemus

Kuka voi hakea lainaa?

Easycredit-lainaa voi hakea 20-70-vuotias luottokelpoinen henkilö. Lainahakemuksen täyttäminen edellyttää sähköistä tunnistautumista verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Emme myönnä lainaa luottotiedottomalle.

Milloin voin tehdä lainahakemuksen?

Lainapalvelumme on avoinna ympäri vuorokauden ja voit jättää hakemuksesi milloin tahansa. Lainahakemuksia käsitellään ja lainoja maksetaan arkisin klo 9-20 ja lauantaisin klo 10-18 välisenä aikana.

Onko lainan hakeminen ilmaista?

Voit aina hakea lainaa ilmaiseksi. Myönteinen lainapäätös sisältää kuitenkin luoton avausmaksun.

Milloin saan lainapäätöksen?

Saat alustavan lainapäätöksen heti lainahakemuksen yhteydessä, kun olet suorittanut sähköisen tunnistautumisen verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Lopullisen lainapäätöksen saat tekstiviestillä.

Kuinka paljon saan lainaa?

Voit hakea pikalainaa 100-5000 euroa. Laina-aika määräytyy lainasumman mukaan. Jokaiselle hakijalle tehdään henkilökohtainen luottopäätös lainahakemuksen pohjalta.

Kuinka nopeasti maksatte lainat?

Maksamme hyväksytyn lainan 15 minuutissa tilillesi asiakaspalvelun aukioloaikoina. Osuuspankin, Nordean, Danske Bankin, Säästöpankin ja Aktian tilille rahat siirtyvät heti. S-Pankin ja muiden pankkien tilille arkisin ennen klo 15 myönnetyt lainat siirtyvät muutaman tunnin kuluessa ja muutoin heti seuraavana arkiaamuna.

Voinko saada luottoa yritykselle?

Valitettavasti et. Myönnämme vakuudettomia lainoja vain yksityishenkilöille.

Voinko tehdä hakemuksen, vaikka liittymäni on prepaid tai salainen?

Kyllä voit. Varmennamme hakijan henkilöllisyyden ensisijaisesti sähköisellä tunnistautumisella, jolloin hakija tunnistautuu verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Onko pankkitunnuksilla tunnistautuminen pakollista?

Suomen lain mukaan luotonantajan on luotettavasti tunnistettava asiakkaansa. Käytämme sähköiseen tunnistamiseen TUPAS-verkkopankkitunnisteita ja mobiilivarmennetta.

En omista verkkopankkitunnuksia, voinko tehdä lainahakemuksen?

Jos sinulla ei ole verkkopankkitunnuksia, voit tehdä lainmukaisen luotettavan tunnistautumisen myös mobiilivarmenteella. Mobiilivarmenteen voit ottaa käyttöösi omalta operaattoriltasi.

Mitä liitteitä tarvitsen hakemusta varten?

Hakemusta varten sinun ei tarvitse lähettää meille mitään liitteitä. Tarvitset vain tietokoneen tai puhelimen ja verkkopankkitunnuksesi tai mobiilivarmenteen.

Miksi en saanut lainaa?

Yleisimmät syyt lainahakemuksen hylkäämiseen ovat voimassaoleva maksuhäiriömerkintä, puutteelliset osoitetiedot tai avoin laina yrityksellemme. Oma riskiarviomme voi myös estää lainahakemuksen hyväksymisen.

Laskutus ja takaisinmaksu

Miten saan laskut?

Laskut lähetetään sähköpostitse antamaasi sähköpostiosoitteeseen hyvissä ajoin ennen eräpäivää. Jos et jostain syystä ole saanut laskua, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Mikäli haluat laskun paperikirjeellä, voit kirjautua omille asiakassivuille valitsemaan sinulle sopivimman laskutustavan. Emme veloita paperilaskun lähettämisestä erikseen.

Maksoin laskun tänään, milloin suoritus näkyy teillä?

Tavallisesti tämä vie 2-4 pankkipäivää. Lähetämme sähköpostiinne vahvistuksen, kun maksu on kirjautunut meille.

Miten varmistan, että laskuni on maksettu?

Lähetämme jokaisesta erämaksusta vahvistusviestin sähköpostitse, kun suoritus on kirjautunut järjestelmäämme. Maksettuasi lainan kokonaisuudessaan takaisin saat tekstiviestivahvistuksen.

Mitä jos en maksa laskua ajoissa?

Jos lainan takaisinmaksua ei suoriteta ajallaan, lähetämme 14 vuorokauden kuluessa maksumuistutuksen. Veloitamme maksumuistutuksesta 5 euroa. Jos sinulla on vaikeuksia maksaa lasku, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Olen kadottanut laskun, mistä saan maksutiedot?

Saat maksutiedot ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. Näet viimeisimmän laskusi myös Omat sivut -palvelussa.

Olen muuttanut, tulevatko laskut heti uuteen osoitteeseen?

Osoite ei päivity automaattisesti muuton yhteydessä. Jos muutat tai tiedät muutosta etukäteen, voit tehdä osoitteenmuutoksen sähköpostitse.

Voinko maksaa lainan takaisin suunniteltua nopeammin?

Mikäli avoimia laskuja ei ole ja teet maksusuorituksen, maksu kirjautuu suoraan pääomaan. Normaali kuukausierän lasku muodostuu silti aina kuukauden 14. päivä.

Voit halutessasi maksaa lainan takaisin suuremmissa erissä tai jopa kokonaisuudessaan sovittua maksuaikataulua aikaisemmin. Mikäli haluat maksaa lainasi pois kokonaisuudessaan, pyydä tarkka maksusumma asiakaspalvelustamme.

Haluan tietää velkasaldoni, mistä löydän sen?

Näet jokaisesta laskusta ajankohtaisen velkasaldosi eräpäivään saakka. Voit myös tiedustella velkasaldoa asiakaspalvelusta.

Muita kysymyksiä

Mistä näen yleiset lainaehdot?

Asiakas sitoutuu lainaa hakiessaan yleisiin lainaehtoihin. Yleiset lainaehdot löydät täältä.

Mitä SECCI tarkoittaa?

Yleiset vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot (SECCI) antavat kuluttajalle selkeän tavan vertailla eri luottojen kustannuksia. 

Mikä on todellinen vuosikorko?

Easycredit-lainan todellinen vuosikorko on summasta riippuen 46,69-49,77%. Todellinen vuosikorko on tarkoitettu helpottamaan rahoitustuotteiden kulujen vertailua. Vuosikorko kuvaa todellista vuotuista korkoprosenttia, joka muodostuu luotosta aiheutuneista koroista ja kuluista.

Miten saan itselleni lainakiellon?

Lainakieltoa varten tulee lähettää postitse vapaamuotoinen asiakirja, josta käy ilmi, että haluatte lainakiellon. Lisäksi asiakirjasta tulee löytyä koko nimenne, henkilötunnuksenne sekä allekirjoituksenne. Kirje lähetetään osoitteeseen Bulevardi 14 A, 00120 Helsinki. Voitte toimittaa asiakirjan myös sähköpostin liitteenä skannattuna tai kuvatiedostona.

Onko lainapalvelu luotettava?

Kyllä on. Meillä on käytössämme vahvat turvajärjestelmät ja salausmenetelmät. Käytämme vain luotettaviksi todettuja yhteistyökumppaneita ja vaadimme myös heiltä korkeaa tietoturvatasoa. Lainan hakeminen vaatii aina henkilökohtaiset pankkitunnukset.

Mihin henkilötietoja käytetään?

Asiakastietoja käytetään ainoastaan yrityksemme omaan asiakastiedotukseen. Emme luovuta tietoja asiakkaista ulkopuolisille tahoille.

Eikö kysymykseen löytynyt vastausta?

Lähetä kysymyksesi meille alla olevalla lomakkeella ja saat vastauksen yhden työpäivän kuluessa. Kiireellisissä asioissa voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme puhelimitse.

 

Asiakaspalvelu

Etkö löytänyt vastausta kysymykseesi?

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

09 3158 5983
asiakaspalvelu@easycredit.fi
Bulevardi 14, 00120 Helsinki

Aukioloajat

Aukioloajat

Arkisin 9.00-20.00
La 10.00-18.00
Su Suljettu

Käsittelemme hakemustanne.
Odottakaa hetki...